1-2 dages leveringGratis ReturneringFri Fragt over 500krKundeservice: +45 35308040
Luk

Billedresultat for silas adler jacob kamppSoulland - Dansk streetwear

Det danske brand Soulland blev grundlagt af, den dengang bare 17 årige, Silas Adler i 2002. Han ville skabe et mærke, der repræsenterede sin egen personlige smag, kultur og generation. Ved etableringen af navnet Soulland, tog Silas inspiration fra sin hjemstad, og er den direkte oversættelse af Sjælland. 

Hvad der startede som et lille firma specialiseret i t-shirtprints, som Silas solgte til sine venner og til forskellige skateboard-events, voksede sig hurtigt stort på det internationale marked. Ved Soullands store hype verden over teamede Silas op med CEO Jacob Kampp Berliner, og Soulland tog et markant nyk op, og sidder nu på en anerkendt og veletableret plads inde for nutidens menswear.

Soulland
Soulland

Skandinavisk sjæl, håndværk og hiphop

Ligesom navnet ligger Soullands inspiration til design også i det skandinaviske. Silas og Jacob fandt hurtigt ud af, at de delte samme passion for ikke blot skateboarding, hiphop og grafitti, men også for at skabe et brand med udgangspunkt i det urbane miljø. Soulland er den traditionelle skandinaviske æstetik med fokus på detaljerne og respekt for håndværket fusioneret med den nutidige vibe. Drengene bag Soulland stræber højt efter at holde deres produktion lokalt, og er noget, de sætter en stor stolthed i. Al produktion er baseret i Europa, og deres hatte bliver håndlavet i København. Soulland er alsidigt, hvilket er årsagen til, at det har fået et så stort globalt bifald. Ideen om at mixe og matche er fundamental for Soulland, både når det kommer til Soullands egne styles og til at kombinere det med din egen garderobe. 

Inspired by the past, in the present, towards the future. 
- Silas Adler, Creative Director, Soulland
Om Soullands identitet og æstetik

 

Gå til top